THE BRAND

Não vamos falar de originalidade. Falemos de origens
Let us not speak of originality. We wish to talk origins

Na essência, cremos em “velhos valores e éticas embalados por novas atitudes”. E isso vai além de estilo, modas, “tribos” e guetos. Trata-se de por favor, obrigado, com licença, pode passar; de lealdade, coerência e gentileza; de honra, humanidade e certa criatividade cotidiana.

É de mãos, almas e mentes que querem materializar aquilo que vai permanecer mesmo que a luz acabe, mesmo que a tela dos computadores sejam desligadas. Permanência, resgate e essência. Estilos de vida, ideologias, opções, preferências, objetivos e crenças… tudo impermanência. O que fica são os valores.

Ninguém aqui quer viver de passado ou se orgulhar de um estilo de vida cheirando a naftalina. A vontade é de regresso, sim, ao que importa. E de resgate de uma bondade – seja ela das práticas, seja ela das coisas – que se estabeleceu e cruzou os séculos. Mas para vivê-la aqui, à maneira deste tempo!

Menos dureza de argumentos e mais suavidade de questões.Com isso claro e entendido, o resto não interessa. Não faz diferença se seu objetivo é garbo e elegância ou apenas irreverência e diversão. Estamos todos aqui para ser e estar.

New Gents: all the boys, the men, the guys… all the brand new gentlemen

In the essence, we believe in “old values and ethics wrapped up in new attitudes.” And that goes beyond style, trends, “tribes”, or ghettos. It’s about saying please, thank you, excuse me, you first, and also about loyalty, coherence and politeness, as well as honor, humanity and a bit of everyday creativity.

It’s the hands, souls, and minds that strive to materialize something that lingers long after the lights are out and the computer screens are off. Longevity, revival and essence. Lifestyles, ideologies, options, preferences, goals and beliefs – everything is impermanent. But values remain.

No one here wants to dwell in the past or dive into a lifestyle that smells like mothballs. We do want a revival – but of those things that really matter. A revival of kindness – be it the kindness of attitudes or things – that has crossed centuries. But we want to live it right here, the way we do things in our time!

Less rough arguments and more gentle issues. With that clear and understood, the rest is unimportant. We do not care if you are looking for distinction and elegance or just irreverence and fun. We are here to cater to your every need.

New Gents: all the boys, the men, the guys… all the brand new gentlemen.

 

The Brand's Moodboard

This moodboard was made with photos curated from social networks. If you claim the rights of some of them, please let us know and we’ll remove it